finestral

Reflexions i documents

Thursday, September 07, 2006

IMPROMPTU

IMPROMPTU
No he volgut quedar endarrerit en les noves tecnologies de la comunicació. Tinc de tot, i me'n surto bastant bé, tot i el handicap d'utilitzar McIntosh. Ara bé, hi ha una cosa que em treu de polleguera: veure'm obligat a moure'm en un univers d'adolescents. Sembla com si els únics clients de tot el sistema mundial d'informàtica i telecomunicacions siguin infants i adolescents. El meu E-mail em saluda cada dia amb un "Hola, Josep, tienes 4 mensajes sin leer"; no m'agrada que em tutegin, senyors, i menys uns desconeguts. Després seguim amb "envía esta postal a tus amigos". Els anuncis d'aquest ram van plens de jocs i d'ofertes d'oci. El telèfon mòbil serveix per jugar i divertir-se en grup. A ITunes i IPod les instruccions parlen només de "canciones"; sembla que ningú no grava ni simfonies ni òperes. Els estudis sociològics confirmen aquesta impressió: més de la meitat del consum d'alta tecnologia informàtica està dedicat al joc i a l'oci. I mentrestant centenars de milions de persones al món no tenen aigua potable, no per manca d'aigua sinó per l'absència de tractament tecnològic. Mondo cane, proclamo.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home